Sjöbohem förvaltning
Om oss Förvaltning

Vi förvaltar över 140 000 kvadratmeter i Sjöbo kommun

Mellan Sjöbohem och Sjöbo kommun finns en särskild ansvarsfördelningslista som fördelar ansvaret mellan hyresgäst och fastighetsägare.

Från och med 2020-01-01 gäller nya hyresavtal mellan Sjöbo Kommun och AB Sjöbohem.
Detta förenklar vardagen för alla som jobbar inom Sjöbo kommuns verksamheter.

Varje verksamhet har nu en objektansvarig. Denna objektansvariga har hand om all kontakt när det gäller felanmälan samt återkoppling, verksamhetstid-/ och arbetsorderna som ligger på verksamheten till Sjöbohems verksamhetsvaktmästare och är kontakten mellan Sjöbohem och verksamheten när det gäller exempelvis avstämning, brandövning, underhåll m.m.

För att hitta vem som är objektansvarig eller om du är osäker på ansvarsområden kan du enkelt söka på vår genemsamma hemsida för nya avtalet.

Hyresavtalet 2020

Här kan du även se svar på de vanligaste frågorna.

Upphandlingar

Eventuella upphandlingar finns under Nyheter i AB Sjöbohem.

Läs nyheter

illustration björn

Servicetjänster

Så fort en lägenhet eller bostad kommer bli tillgänglig för uthyrning kommer vi publicera den här. Se till att intresseanmäl dig till lägenheten du är intresserad av redan idag!

Varför inte låta oss ta hand om dina fönster eller hjälpa dig med flyttstädningen? Självklart erbjuder vi servicetjänster med certifierad personal. OBS! Detta gäller endast om du bor/hyra av våra fastigheter.

Givetvis är våra tjänster avdragbara på RUT-avdraget vilket gör att du bara behöver betala halva kostnaden.

Vi hjälper dig med

  • Storstäd
  • Flyttstäd
  • Fönsterputs

Design av Creative Army